Antek, gdzie jesteś?
Państwo Dorota i Tomasz Butrym przekazali nam odnalezione na strychu w Czerwonym Dworze elementy samolotu! Prawdopodobnie rozbił się on w tym rejonie w latach siedemdziesiątych.
Zidentyfikowaliśmy je jako lotkę skrzydła i ster wysokości kultowego Antonowa An-2. Ich konstrukcja jest metalowa, pokryte są w części przedniej i tylnej blachą duralową, reszta powierzchni płótnem.
Już wylądowały pod naszą Izbą Historyczną WENDRUSZa i tu można zapoznać się ze szczegółami tej historii.
Bardzo dziękujemy! To dla nas wielka radość!!
Antek, An-2 był to dwupłatowy, jednosilnikowy samolot wielozadaniowy o konstrukcji metalowej, gdzie skrzydła i statecznik kryte były tkaniną. To jeden z najliczniej produkowanych samolotów świata, miał wiele wersji, wykorzystywany był najczęściej w rolnictwie do wykonywania oprysków, ale również do przewozu ludzi, ładunków, gaszenia pożarów, badań meteorologicznych i innych.
W Polsce produkowany był w latach 1960-91 przez zakłady lotnicze PZL-Mielec, na świecie m.in. przez Rosję w latach 1949-62 r. i Chiny. Jego projekt powstawał już podczas II wojny światowej, ale dopracowany i opublikowany został jako praca dyplomowa konstruktora inż. Olega Antonowa w 1947 r.
Zidentyfikowaliśmy je jako lotkę skrzydła i ster wysokości kultowego Antonowa An-2. Ich konstrukcja jest metalowa, pokryte są w części przedniej i tylnej blachą duralową, reszta powierzchni płótnem.
Już wylądowały pod naszą Izbą Historyczną WENDRUSZa i tu można zapoznać się ze szczegółami tej historii.
Bardzo dziękujemy! To dla nas wielka radość!!
Antek, An-2 był to dwupłatowy, jednosilnikowy samolot wielozadaniowy o konstrukcji metalowej, gdzie skrzydła i statecznik kryte były tkaniną. To jeden z najliczniej produkowanych samolotów świata, miał wiele wersji, wykorzystywany był najczęściej w rolnictwie do wykonywania oprysków, ale również do przewozu ludzi, ładunków, gaszenia pożarów, badań meteorologicznych i innych.
W Polsce produkowany był w latach 1960-91 przez zakłady lotnicze PZL-Mielec, na świecie m.in. przez Rosję w latach 1949-62 r. i Chiny. Jego projekt powstawał już podczas II wojny światowej, ale dopracowany i opublikowany został jako praca dyplomowa konstruktora inż. Olega Antonowa w 1947 r.
#wendrusz #węgorzewo #angerburg #mazury #czerwonydwór #antonow #antek #an2 #samolot #izbahistoryczna #historia
Tekst: Anna Dymkowska-Kowalska - Wendrusz
Zdjęcia: Krzysztof Subocz - Wendrusz